Duursport.nl Blog

Maurten sportvoeding - gebruiksadvies

1-okt-2019 13:06:44

Dat Maurten voor revolutionaire sportvoeding staat, is momenteel wel duidelijk. In een relatief korte periode is Maurten van een klein merk uitgegroeid naar een toonaangevend merk in de hardloopwereld en zet momenteel de wielerwereld op hol. Dat zal helemaal doortrekken omdat Maurten nu een gel heeft gelanceerd met cafeïne!

 

Maurten & Cafeïne 

Het ontwikkelen van een voedingsstrategie voor races of trainingen is complex. Iedereen is anders - en de cafeïne absorptie en metabolisatie varieert per persoon. Er zijn twee belangrijke factoren die belangrijk zijn om rekening mee te houden: je lichaamsgewicht en of je gewend bent aan cafeïne. Wetenschap suggereert een inname van 3 mg cafeïne per kilogram lichaamsgewicht om de prestaties te verbeteren. Maar nogmaals, het is zeer persoonsafhankelijk. Maurten heeft enkele algemene richtlijnen ontwikkeld voor het gebruik van hun nieuwe gel.

Maurten-gel100caf100

Duur < 1 uur

Tijdens deze duur is 1 portie Gel 100 Caf 100 nodig.

Before:
Een gunstig cafeïnegehalte kan worden bereikt door ongeveer 200 mg vóór de activiteit te consumeren. Dit kan worden bereikt door bijvoorbeeld een kop koffie te drinken in de uren voorafgaand aan het evenement en een gel 100 caf 100 tijdens de warming-up.

During:
Er is geen inname nodig


Duur < 2 uur 

Tijdens deze duur worden 2-3 porties Gel 100 Caf 100 geadviseerd (afhankelijk van het gewicht)

Before:
Streef naar het innemen van 200 mg cafeïne vóór de activiteit. Dat vertaald zich eenvoudig in het consumeren van twee Gel 100 Caf 100. Voor een sportactiviteit dat ongeveer twee uur duurt, is het hebben van één gel 100 caf 100 tijdens de warming-up een handige manier om de cafeïnewaarden op te bouwen - en de koolhydraatniveaus bij te vullen op hetzelfde moment. Vergeet niet dat één Gel 100 Caf 100 koolhydraten bevat, namelijk 25 gram.

During:
Nuttig ongeveer na 30 minuten vanaf de start nog één Gel 100 Caf 100 om ervoor te zorgen dat je cafeïne gehalte op niveau blijft. Vergeet niet om ook gewoon jouw koolhydraatgehalte aan te blijven vullen. Streef ernaast elk uur zo'n 30 tot 60 gram koolhydraten binnen te krijgen.


Duur 2-6 uur 

Tijdens deze duur worden 2-4 porties Gel 100 Caf 100 geadviseerd (afhankelijk van de duur en het lichaamsgewicht).

Before:
Consumeer 200 mg cafeïne tijdens de uren voorafgaand aan het evenement.

During:
Nuttig ongeveer 30 minuten na de start nog één Gel 100 Caf 100 om ervoor te zorgen dat het cafeïnegehalte op pijl blijft. Probeer elk tweede uur één Gel 100 Caf 100 te consumeren om het cafeïnegehalte op pijl te houden. Vergeet niet om de koolhydraten aan te blijven vullen, hetzij door de Gel 100 te gebruiken, de Drink Mix 160 of de Drink Mix 320 te drinken. Het is ambitieus maar streef naar een inname van ongeveer 60-90 gram koolhydraten per uur.

ONTDEK HET MAURTEN ASSORTIMENT! -->

Picture of Team Duursport

Written by Team Duursport

Dé specialist op het gebied van sportvoeding in de Benelux. We werken enkel met professionals en deze webshop is ontstaan uit de jarenlange ervaring die we hebben opgedaan op het gebied van sportvoeding binnen de vele takken van sporten. Wanneer de intensiteit, frequentie en duur van een training steeds hoger worden gaat het lichaam vanzelf om extra ondersteuning vragen. Duursport.nl heeft, door middel van een selectief samengesteld assortiment, antwoord op deze vraag en deelt deze veelvuldig binnen de blogartikelen.